Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Vi planlægger for læring derefter aktiviteten

 

1

 

 

De pædagogiske aktiviteter med børnene i Villa Nova, tager udgangspunkt i pejlemærkerne og pædagogiske læreplanstemaer samt i et fælles børnesyn, Pär Nygrens omsorgsteori.

klatre

Vi arbejder pædagogisk ud fra temaer, vi oplever optager børnene.
Temaerne vælges ud fra, hvad vi tror kan fange og interessere børnene, så vi kan arbejde med børnenes dannelses, kompetencer og udfordre børnenes forskellige udviklingsniveauer.

Temaerne kan typisk være: havets dyr, kroppen, musik, vand, bondegårdsdyr, trafik og transportmidler, jul, påske, fastelavn osv.

For hvert tema udarbejdes en SMTTE-model (et reflektions, pædagogisk og planlægnings værktøj), hvor alle pejlemærke og styrkede lærerplanstemaer bliver belyst. Dette gøres på baggrund af, at vi planlægger for læring derefter aktiviteten. Se vores forskellige SMTTEmodeller længere nede på siden.

 

 

 

 

 

 

 

Mariehøne

 

Dokumenter

SMTTEsprog.pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE kroppen.pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE fortælling .pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE musik_.pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE vand.pdf

Shape Created with Sketch.

SMITTE forår,kriblekrable.pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE trafik og transportmidler.pdf

Shape Created with Sketch.

SMITTE måltidet.pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE jul og traditioner.pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE kroppen (2).pdf

Shape Created with Sketch.

SMTTE Natur og dyr.pdf

Shape Created with Sketch.